Wednesday, October 24, 2012





Maafkanlah andainya aku
 Aku selalu mengingatkan diri aku,
supaya tidak menjadi orang lain yang lebih suka berpura-pura. 
Mungkin dalam menyantun hidupku sehari-hari, 
ada yang terasa dengan patah bicaraku. 
Mungkin terkilan dengan kasar gurauanku 
ataupun terpendam rasa dengan tingkahku. 
Sungguh aku anya mampu menjadi diri aku 
dan jangan memaksa aku untuk menjadi yang lain.
Aku adalah manusia yang punya banyak kelemahan. 
Mungkin lebih kelemahan dari kamu, kamu dan kamu? 
Ya? Siapa yang tahu bukan? 
Kerana itu aku mahu menjadi aku dan aku seadanya aku. 
Ya mungkin dalam membawakan laku masing-masing menjalani hidup yang semakin tinggi pendakiannya ini mungkin dalam sengaja 
atau tidak kita pasti akan menyinggung perasaan orang itu. 
Itu adalah hakikat yang perlu aku akui.Kita hanya manusia biasa yang sentiasa jatuh dalam lecak khilaf 
dan paya dosa yang tanpa kita sendiri sedari. 
Setiap manusia itu semuanya sama di mata Tuhan dan yang membezakan kita ialah iman dan amal yang kita kerjakan. 
Ketahuilah setiap manusia itu tiada  tidak pernah dari melakukan 

kesalahan.  

No comments:

Post a Comment

apa kata anda?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...