Wednesday, October 24, 2012

Catatan : 23 Sept. 2012 , 01.20 a.m.



 Dia senyap . 
Dia lenyap . 
Di mata aku .                             
                        Tidak di hati dan juga rasa . 
Telah lama dia senyap. 
Ego? Mengapa terlalu? 
Aku minta maaf kalau buat banyak silap. 
Tapi, sebagai sahabat , ketahuilah manusia mana 
yang tak merindui sahabatnya yang lain. 
Kalau bertelefon, maki-maki memang tak dapat nak elak. 
Dah sebati. Kalau ada masalah saya bagitahu dia. 
selalu juga dia tawar penyelesaian, tapi juga saya malu kadang-kadang. 
Iyalah, sampai bila kita nak bergantung harap dengan yang lain. 
Orang kata ; tanam budi ingat sampai ke mati. 
Tapi kata saya ; tanam budi saya bawak sampai ke akhirat nanti. 
Dah lama sangat tak bersapa suara. 
Rindu dia sangat. 
Cakap-cakap, tekap telefon di telinga sampai merah. 
Mengalahkan kekasih pula. 
Bukannya apa, kalau dah cakap mesti tak ingat dunia. 
Dia , saya nak minta maaf. 
Kot-kot ada salah cakap  sampai sentap. 
Kot-kot ada terasa sampai terluka rasa. 
Kot-kot sakit hati sampai berhari-hari.      
Kot-kot tingkah kasar sampai tersasar. 
Bukannya apa , sebagai manusia biasa , nak lari dari kesilapan memang tak dapat elak. Kadang-kadang pun macam itu.
Buat balik ulang balik. Sebati mungkin.                                                                                                                

Aku rindu dia pada lewat kenangan lalu.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...