Wednesday, August 7, 2013

Pergi



Tak sempat nak letak nama apa. Sumpah tak sempat. 

Hadap pepuas gambar ni -



Ayah jumpa, bawa masuk rumah. Mak dia entah ke mana. Dia monyok. Aku duk jaga dia siang malam. Macam anak sendiri, dah. Mata kuyu, macam dah hopeless nak teruskan hidup serba nan mencabar. Dua malam dia teman aku, dengan sekole kopi (aku tak main cawan, mana cukup!), sudahnya pagi tu adalah terakhir. Bangun tidur dia dah kaku. Tapi nampak macam dia nyenyak gila tidur. Nyenyak sangat. Dia dah keras. Aku gerak kotak, tetap dia kaku. Mak cakap dia dah takda. Pergilah, kalau nak pergi. Aku mana boleh paksa, walau duka. Kau baik. Moga Ramadan ini beri kau rahmat, tak banyak pun sikit pun jadilah.


No comments:

Post a Comment

apa kata anda?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...