Friday, August 19, 2011

Isteri di Penghujung Ramadhan & Hantar Ibu ke Syurga

Ini hadiah cerpen dari saya sempena Ramadhan dan Aidilfitri yang bakal menjelang. Buat peminat e-cerpen sudi-sudikanlah menatap karya dari pengkarya yang tak seberapa dan masih menyusup sempit ke dunia penulisan.

Sejujurnya, saya tak mampu mengharapkan lebih atau berpuas dengan apa yang dilakukan kini. Tulisan saya banyak kelemahan dan harus diperbaiki dari semasa ke semasa agar ia relevan dengan penulisan masa kini.

Yang baik itu dijadikan kekuatan dan pedoman dan yang tidak baik dijadikan panduan. Harap berpuas hati dengan cerpen ini ya!



Hantar Ibu ke Syurga

Apakah harga yang pantas dibayar oleh anak yang tidak mengenang budi. Ibu sudah banyak berlelah membangunkan hidup anak-anaknya. Dan saat derita semakin mengoyak kalbu ibu, haruskah kemaafan menjadi galang-ganti kebahagia ibu selama ini?

Selamilah untuk mengetahui apakah anak yang tidak mengenang budi tidak mempunyai kasih pada ibunya walau hanya sezarah cuma?





Isteri di Penghujung Ramadhan

Hanya kerana dia perempuan, Zehra diperlakukan sesuka hati. Ya, dia pernah melakukan dosa dan saat dia bersedia untuk menebusnya kekasihnya pergi meninggalkannya. Airil, mengapa lelaki itu tegar melukakannya dengan mengahwininya meskipun Airil sudah ada Khadijah?

Bacalah untuk memahami setiap manusia melakukan dosa dan tidak terkecuali kita sendiri. Fahami setiap mahligai yang dibina tidak pernah membahagiakan Zehra.





P/S: Terima kasih kepada Kak Suhaila Abdullah diatas cover cerpen yang menarik dan sangat tertarik hati. :)



3 comments:

apa kata anda?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...