Wednesday, January 2, 2013

Dah 2013 Dah



Sedikit lembap aku nak update entri untuk menerjah ke tahun 2013 yang masih menjejakkan kakinya di hari kedua januari. Dan sebetulnya, aku memang lembap sebenarnya. Malas memang satu hal, membelasah manuskrip pun satu hal lagi. sibuk dengan belajar dan sebagainya. Orang malas memang suka bagi banyak alasan, kan? Haha!

Apa yang aku nak bebel ni, jadi setiap hari tu penuh dengan azam baru. Tekadkan azam supaya menjadi realiti dan bukannya pandai bercakap je. Yes! Orang memang suka cakap, kalau nak buat tu yang susahnya. Jadi aku nak cubal elakkan hal yang tu. Jadi orang yang pandai bercakap dan pandai buat. Kalau tak pandai buat, lebih baik tak payah nak cakap. 

Banyak juga azam tahun baru aku untuk 2013 ini. Target aku nak siapkan 2 manuskrip lagi disamping belajar bersungguh-sungguh. Nampak macam senang tapi sebenarnya susah amat! Belajar, mana yang mudah, yang susah itulah yang kena belajarnya. Inysa-Allah, cuba tabahkan diri dan yakin diri serta sedar diri. 

Tahun baru ini aku nak sentiasa bersangka baik dan positifkan diri. Tak kira apa yang aku lakukan dan apa yang bakal aku terima. Tahun lepas memang tahun perit aku, walaupun banyak kenangan dan impian aku yang terlaksana. Misalnya, mauskrip aku dicetak ke vesi novel tu adalah salah satu impian aku. Impian yang berjaya nak buktikan kepada orang-orang tertentu.

Belajar kenal kawan dengan sahabat. Sahabat yang boleh bantu aku masa susah dan kawan yang ada masa aku senang je. Semuanya banyak beri pengajaran. Namun untuk rasa pasrah tu memang mampu, tak pula untuk mengaku kalah! Jangan sekali!

Tahun lepas banyak menyaksikan aku seorang yang obses dengan penulisan. Sampai di tahap yang langsung tak relevan, di mana aku sanggup menaip kisah imaginasi dari buat assignment. Masa tu memang aku dah merasakan yang aku kurang betulnya di situ. Menulis ni dah jadi kebahagiaan buat aku, walaupun aku masih belajar, kalau sedih aku akan jadikan penulisan untuk aku meluahkan perasaan.


SELAMAT MENANAM AZAM DAN TEKAD SETIAP HARI!

p/s; Wah Amer, kau bercakap macam dah nak tulis wasiat terakhir je! Haha.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...